Тоді як зима щорічно застає зненацька вітчизняних комунальників, весна часто призводить до сум'яття власників мотоциклів, що не спромоглися заздалегідь підготувати техніку до майбутнього сезону.

В результаті довгоочікуваний перший виїзд назустріч вітрам свободи нерідко закінчується вже через кілька кілометрів, а то і зовсім скасовується в воротах гаража. Але оскільки ми щиро впевнені, що ви не належите до цієї категорії безладних байкерів, то вирішили підготувати для вас невелику добірку порад з технічного обслуговування мотоцикла після зимівлі.

Уточнимо, що якщо ви лише починаєте знайомство з багатим «внутрішнім світом» свого байка, то його передсезонну підготовку є сенс довірити турботливим фахівцям найближчого мотосервісу. Мова, зрештою, йде про вашу ж безпеку!

Перевірка гуми

Основне, що вам слід перевірити, це ступінь зносу малюнка протектора і стан корду, а також переконатися у відсутності на/в шині порізів, глибоких тріщин, проколів і сторонніх предметів на зразок цвяхів та ін. Найменший сумнів в цілісності гуми або явні ознаки її зносу – привід «перевзути» мотоцикл.

Другий нюанс, що підлягає перевірці, - це тиск в колесах. Будучи в стані, надто накачаному або недостатньо накачаному порівняно зазначеного виробником значення, вони невтішно позначаються на ефективності управління і гальмування, що може стати причиною неприємностей.

Якщо зовні покришки виглядають цілими, але колеса після тривалого простою здуті, насамперед перевірте ніпель – не виключено, що винуватцем подтравливания є саме він.

Купити гуму для мотоцикла можна у відповідному розділі нашого сайту.

Перевірка гальм

Здається, не варто зайвий раз нагадувати про важливість гальмівної системи для добробуту організму водія, тому до її перевірки слід поставитися з усією відповідальністю. Для початку потрібно дати візуальну оцінку товщині фрикційної поверхні гальмівних колодок: у разі виявлення істотного зносу варто почати займатися їх заміною.

Слідом перевірте рівень гальмівної рідини, залитої в основний гальмівний циліндр, поповніть її кількість, якщо рівень нижче необхідного. Переконайтеся, що рідина, яку Ви заливаєте, відповідає вимогам виробника мотоцикла і сумісна з тією, яка вже використовується в байку.

Пам'ятайте, що гальмівна рідина може вступати в контакт з емаллю і пошкоджувати її, тому не допускайте попадання ГР на пофарбовані поверхні мотоцикла.

Провівши згадані маніпуляції з гальмівною рідиною, натисніть кілька разів гальмівну ручку і оцініть її роботу. Якщо хід важеля занадто м'який і податливий, скоріш за все в гальмівну систему потрапило повітря – його необхідно видалити шляхом прокачування системи. Без належного досвіду виконувати цю сервісну процедуру не варто – розсудливіше звернутися до фахівців.

Далі слід перевірити гальмівнi шланги на предмет цілісності. Виявити наявність витоків або деформації шланга можна шляхом натискання на важіль гальма. Проведіть ретельне очищення поверхні кожного з гальмівних дисків від пилу, бруду і масла. Робити це необхідно сухою щіткою або ганчіркою.

До слова, якщо виявите на гальмівних дисках сліди масла, це буде ознакою зносу сальників вилки, яка за зиму почала текти.

Переконайтеся, що гальмівні колодки з циліндрами досить рухливі і повністю відпускають диски/барабани після ослаблення важеля. Якщо бачите таку необхідність, здійсните регулювання положення, а також ходу гальмівного важеля і педалі. Наостанок переконайтеся в справності ліхтаря стоп-сигналу: він зобов'язаний включатися при активації гальм – як передніх, так і задніх.

Купити нові колодки для мотоцикла, а також деталi гальмівної системи можна в розділі продажу запчастин гальмівної системи.

Перевірка головної передачі

Сучасні байки використовують для передачі обертального моменту двигуна на заднє колесо системи карданного, ланцюгового або ремінного типів. Оскільки конструктивно ці системи різні, відрізняється і підхід до їх технічного обслуговування. Розглянемо кожен з варіантів окремо.

Карданний привід. Тривалий простий – однозначна причина заміни масла в задньому редукторі, в крайньому випадку (якщо масло свіже) хоча б перевірити залишився його кількість. Важливо! Перед відкриттям заливної горловини гарненько очистіть пробку і поверхню редуктора від забруднення, щоб уникнути його попадання всередину.

Крім згаданих дій, необхідно змастити всi прес-маслянки, які присутні на карданному приводі. В ідеалі для всього цього необхідно застосовувати ті масла і мастила, які значаться в інструкції по експлуатації.

У більшості випадків цих сервісних процедур досить для безпроблемної експлуатації карданної системи, досить невибагливою в обслуговуванні, якщо порівнювати її з ланцюговими або ремінними.

Ремінний привід. Головні його переваги: безшумність, плавність і безперебійність в експлуатації, однак, щоб система працювала, як годинник, її потрібно належним чином обслуговувати. Втім, це не так вже й складно, адже все, що від вас вимагається, це тримання приводу в чистоті і підтримка зазначеного виробником натягу.

Чистка ременя приводу виконується не аби чим, а виключно спеціалізованими рідинами наприклад H-D Sunwash від Harley-Davidson або більш доступними, але перевіреними аналогами.

Важлива частина обслуговування ремінного приводу – ретельний візуальний огляд. Робіть це періодично і без поспіху, звертаючи увагу на будь-які тріщини, відсутні зубці, місця зносу боковин і так далі. При наявності цих або інших дефектів ремінь підлягає негайній заміні.

Увага! Якщо зуби ременя сильно зношені, це може служити ознакою необхідності заміни не тільки його самого, але і шківів.

Ланцюговий привід. Головними діючими елементами таких систем є зірки і ланцюги – їх вам і належить інспектувати в першу чергу. Як завжди, починається все з візуального огляду на предмет зносу: якщо зуби явно стерті і їх форма відрізняється від стандартної симетричною, – зірки потребують заміни. Найбільш характерною ознакою зношеності ланцюга є яскраво виражений люфт. При цьому елементи можуть зношуватися нерівномірно, що проявляється в ривках в трансмісії при русі мотоцикла.

Заклинили до нерухомого стану відносно один одного ланки ланцюга – не менш очевидна ознака її непридатності. Нагадаємо, що зірки і ланцюг найчастіше потребують заміни одним комплектом, оскільки в іншому випадку старий елемент досить швидко зносить новий. Купити зірки та ланцюг можна у розділі продажу запчастин.

Неважливо, якого типу ланцюг використовується в трансмісії вашого мотоцикла – будь-яка з них (X-ring, W-ring, O-ring і т.д.) потребує періодичного очищення і змащуваннi. Відсутність догляду істотно скорочує термін служби, тому не нехтуйте цією надокучливою, але такою важливою процедурою! Періодичність обслуговування залежить від багатьох факторів, але головний з них – умови експлуатації: тип дорожнього покриття, погодні умови і так далі. У нормальних умовах інтервал обслуговування становить 500 км, або ж після кожної поїздки під дощем, по бруду і т. д.

Мастил для мотоциклетних ланцюгів нині безліч, однак при виборі конкретного варіанту слід відштовхуватися від порад виробника ланцюга. Якщо ж такі відсутні, орієнтуйтеся на власний стиль експлуатації мотоцикла, виходячи з того, що всі мастила для ланцюгів діляться на дві групи: дорожні та позашляхові.

При змазуванні ланцюга необхідно повністю обробити гумові ущільнювачі, стан яких впливає на герметичність втулок і, як наслідок, робочий ресурс. При сильному забрудненні ланцюга перед мастилом її необхідно ретельно вимити і висушити. Занадто багато мастила наносити не потрібно, інакше під час руху вона забризкає все навколо. Надлишки необхідно прибрати, обтерши ланцюг сухою ганчіркою.

Моторна олива

Перевірка рівня масла в моторі – яке, до речі, непогано було б міняти перед відправкою мотоцикла на зимівлю – здійснюється за допомогою щупа або оглядового отвору. Якщо ви не міняли масло перед зимовим зберіганням, настійно рекомендуємо зробити це зараз, адже за час тривалого простою масло розкладається на фракції різної тяжкості, що дуже негативно позначається на його робочих характеристиках. При зміні масла необхідно замінити і масляний фільтр. У розділі продажу запчастин можна купити моторне масло для мотоцикла.

Якщо у вашому байку встановлений радіатор масляного типу, проінспектуйте його і всі прилеглі з'єднання на цілісність. Якщо має місце окрема коробка передач, в ній також потрібно перевірити рівень і стан масла.

Система охолодження

Якщо система охолодження не масляна, а рідинна, вам потрібно перевірити рівень антифризу, а також фізичну цілісність всіх патрубків, стиків і радіатора. Якщо рівень антифризу низький, долийте його, використовуючи продукцію зазначеного виробником типу. Пам'ятайте, що не всі антифризи для автомобілів можна використовувати в мотоциклах, і що при доливанні антифризу потрібно використовувати охолоджуючу рідину аналогічну залитої.

Здійсніть ретельну промивку і очищення радіатора зсередини і зовні відповідно від можливих забруднень. Будьте обережні – пластини радіатора легко пошкоджуються, тому не використовуйте для чищення залізну щітку або мийку високого тиску.

На нашому ресурсі Ви можете підібрати та купити деталі системи охолодження за найкращою ціною.

Повітряний і паливний фільтри

Згадайте, коли ви останній раз змінювали фільтри? Якщо це було вже давненько, то новий сезон – відмінний привід для проведення цієї сервісної операції. Що стосується багаторазових повітряних фільтрів, то в будь-якому випадку не завадить їх очистити і «перезаправити».

Не забувайте, що самостійна заміна паливного фільтра непрофесіоналом загрожує витоком палива, тому виконуйте всі дії далеко від відкритого вогню або ймовірних джерел загоряння.

У статті про підготовку мотоцикла до зимівлі ми говорили, що перед постановкою байка на зберігання необхідно злити з бака залишки старого бензину. Якщо ви цього не робили – зробіть зараз, оскільки при тривалому зберіганні бензин втрачає свої якості, що ускладнює нормальний пуск двигуна.

Двигун мотоцикла

Перевірка "серця" мотоцикла починається з його візуального огляду на предмет виявлення витоку масла і рідини для охолодження. Окиньте поглядом свічки запалювання, їх ковпачки і з'єднувальні дроти – неприпустимо присутність на них тріщин або будь-яких інших пошкоджень. При необхідності замініть свічки, використовуючи рекомендовану виробником мотоцикла продукцію.

Втім, ніхто не забороняє вам використовувати і більш досконалі аналоги звичайних свічок з іридієвим електродом, що мають таку ж величину калильного числа і фізичні розміри.

Сучасні Мотоцикли в переважній більшості обладнані електронною системою запалювання, яка не потребує обслуговування. Проте, якщо в байку використовується класичне контактне запалювання, то ваша увага йому все ж буде потрібна. Йдеться про додаткове регулювання зазору і випередження.

Рекомендації "аксакалів": якщо простий мотоцикла тривав тривалий час, то після викручування свічок з метою їх огляду або заміни є сенс капнути в циліндри трохи моторного масла. Після цього потрібно крутнути мотор на пару-трійку оборотів без свічок, щоб масло обробило стінки циліндрів. Це позбавить двигун від необхідності перші хвилини після запуску працювати "всуху". До такого методу мотоциклісти вдавалися в минулі часи. Сьогодні ж найчастіше радять залити в циліндри невелику кількість масла і посувати поршні двигуна (не включаючи запалювання) до відправки мотоцикла на зимівлю. Як би там не було, подібні маніпуляції не є офіційно рекомендованими, тому вдаватися до них варто хіба що при необхідності «оживити» зовсім вже довго застояний в гаражі мотоцикл.

До вибору деталей двигуна необхідно підходити дуже відповідально. У розділі продажу запчастин можна купити необхідні деталі для обслуговування двигуна.

Акумулятор

Під час зимового простою акумулятор бажано знімати і зберігати в сухому теплому місці, кілька разів заряджаючи за допомогою відповідного зарядного пристрою. У будь – якому випадку, зробити це обов'язково доведеться перед першим весняним пуском-особливо, якщо акумулятор вже не новий.

Електрообладнання

В принципі, робити все це необхідно не тільки перед першим запуском мотоцикла після зими, але і перед кожним виїздом на дорогу: переконайтеся в працездатності всіх світлових пристроїв (фари, поворотників, стоп-сигналу), «клаксона», кнопок на приборнiй панелi і рульових перемикачах. Це елементарна техніка безпеки і умова дотримання ПДР.

Інші нюанси

  • Якщо ваш мотоцикл обладнаний дорожніми сумками, кофрами або іншими аксесуарами, переконайтеся в їх цілісності і надійності кріплень. Особливо, якщо байк зберігається в місцях потенційного проживання гризунів!
  • Те ж саме виконайте і по відношенню до екіпіровки. Не забувайте, що одного разу пережив падіння шолом більш не придатний до використання – не ігноруйте цей факт, і купіть новий.
  • Перед виїздом упевніться, чи на місці весь необхідний для пересування пакет документів, і чи не закінчився термін дії страхового поліса.

У перший раз після простою не рекомендується від'їжджати на велику відстань від гаража або найближчого мотосервісу. В процесі їзди прислухайтеся до роботи техніки – чи не видає вона підозрілих звуків або вібрацій. Після закінчення пробного заїзду ще раз уважно обстежте всі вузли і агрегати на предмет витоків масла, палива і т. д.

Якщо в процесі підготовки мотоцикла до зими Вам знадобиться заміна вузлів і агрегатів, що вийшли з ладу – Ви завжди можете купити запчастини для мотоцикла на нашому сайті.

Наостанок залишається лише додати, що вся наведена в цьому матеріалі інформація носить суто рекомендаційний характер. Завжди беріть за основу вказівки з інструкції по експлуатації конкретно вашого байка, і при найменших підозрах на невідому несправність звертайтеся до фахівців. Особливо, якщо у вас сучасний мотоцикл з купою електроніки, продіагностувати який можна тільки за допомогою спеціального обладнання. Ось і все на сьогодні – побільше Вам рівних доріг!

Попередній пост
8 мотоциклетных маршрутов по Испании, которые никого не оставят равнодушным
Наступний пост
Исторически важные трассы, которые повлияли на развитие мотокросса
Залишити коментар
Залишити коментар можуть тільки зареєстровані користувачі.

Ваш коментар
Телефон або e-mail
Пароль
Реєстрація