Чи потрібний мотоциклісту шолом? Відповідь на це питання очевидна для будь-якого користувача мототехніки, що перебуває в тверезому розумі та здоровому глузді.

Не важливо, досвідчений ви байкер, або ж тільки збираєтеся влитися в стрункі ряди фанатів мотоциклів-без шолома на дорозі вам робити нічого! Точка. Залишилося лише визначитися з вибором цього обов'язкового елемента екіпіровки, в чому, сподіваємося, вам допоможе викладена далі інформація.

Типи шоломів

У загальному і цілому, всі сучасні шоломи можна розділити на чотири групи:



  • Шоломи-інтеграли;
  • Шоломи-модуляри (вони ж трансформери або «фліп-апи»);
  • Шоломи-полулицевики;
  • Кросові шоломи.

Представники кожної з цих категорій цілком гідно справляються з вирішенням своїх основних завдань, маючи при цьому ряд власних переваг і недоліків. Вивчимо кожен з варіантів детальніше.

Шоломи-інтеграли (повнолицеві «full-face»)



Цілком резонно вважаються найбільш надійним варіантом за рахунок максимального рівня захисту. За своєю суттю це цілісна лита капсула, повністю облягає голову, і не має яскраво виражених слабких зон. Другим значущою перевагою інтеграла є висока Шумоізоляція, що досягається завдяки мінімальній кількості отворів в корпусі. При Все цьому даний тип шолома є одним з найлегших.

Повнолицеві шоломи однаково добре підходять як для досвідчених мотоциклістів, так і для новачків, чим і обумовлена їх поширеність на дорогах загального користування. Асортимент такої продукції більш ніж широкий, і кожен бренд пропонує споживачеві продукцію зі своїми особливостями: системами регулювання вентиляції, дефлекторами дихання та іншими.

Модуляры



Більш зручний, але трохи менш захищає вашу голову варіант шолома, головною особливістю якого є функція відкидання нижньої частини з візором. Такі шоломи частіше вибирають любителі далеких подорожей на мотоциклі, адже під час короткочасних зупинок є можливість, наприклад, отхлебнуть води або перекинутися слівцем з пасажиром, повністю не знімаючи цю частину екіпіровки.

До умовних недоліків модуляра можна віднести помітно більший в порівнянні з інтегралами вага, а також потенційно слабка ланка конструкції у вигляді місця стику верхньої і нижньої частин. З іншого боку, тут все залежить від якості виробу і солідності бренду, адже завдяки застосуванню сучасних технологій і матеріалів першокласні шоломи-трансформери в силах забезпечити дуже гідний рівень захисту навіть в самих екстремальних ситуаціях.

Відкритий шолом

Інші назви: напівлицевик, шкаралупа, горіх або¾. Дана категорія шоломів в свою чергу ділиться ще на дві підгрупи: каски і напівлицевики без захисту лицьової і підборіддя частини.

Що стосується касок, то це шоломи, які в разі падіння здатні захистити хіба що верхівку. Особа, потилицю, щелепу та інші частини голови залишаються повністю беззахисними, так що користі від такого варіанту практично немає. Кріплення у каски гранично примітивне, так що під час аварії вона і зовсім може запросто злетіти з голови. Виглядає стильно і круто, особливо в поєднанні з брутальним бородатим дядьком в косусі і на чоппере, але не має нічого спільного з безпекою.

Друга Підгрупа - це напівлицевики, повністю закривають голову (по шию), залишаючи при цьому відкритими обличчя і підборіддя. Шолом відмінно підходить для спекотної погоди, але не рекомендований до використання для їзди на потужній і швидкій двоколісній техніці. Адже нескладно здогадатися, що при падінні дуже високий ризик травмувати згадані відкриті частини голови – навіть при наявності у шолома козирка з візором! Такі шоломи будуть відмінним варіантом для водіїв скутерів і мопедів, в крайньому випадку – для тимчасових пасажирів.

Кросові шоломи

З назви нескладно здогадатися, що стихія для використання шоломів такого типу – Мотокрос, ендуро, і інші гонки по пересіченій місцевості, буяє камінням, деревами та іншими перешкодами. Дуже добре підходять не тільки для мотоциклістів, але і для водіїв баггі, квадроциклів та іншої їм подібної позашляхової техніки.

Характерною рисою будь-якого кросового шолома є сильно видатний вперед козирок, що забезпечує додатковий захист від гілок, каменів і грудок бруду, а також не менш виступаюча щелепна частина для захисту підборіддя. Крім того, така Екіпіровка зазвичай відрізняється поліпшеною системою вентиляції.

Кросові шоломи можуть бути обладнані візорами, але найчастіше їх використовують спільно з мото-окулярами, що запобігають потраплянню в обличчя і очі райдера бризок, бруду, пилу, піску та інших традиційних «мешканців» бездоріжжя. Менш поширений варіант "дуал-спорт", зовні схожий на Інтеграл, але з захисними властивостями кросового шолома. ДО РЕЧІ, клас захисту не допускає використання кросового шолома в міських умовах з твердим асфальтовим покриттям.

Визначаємося з розміром мотошлема

Безпека, звичайно, перш за все, але і комфорт експлуатації зайвим не буде. Особливо під час їзди на далекі дистанції. Рівень же цього самого комфорту безпосередньо залежить не тільки від бренду шолома, але і від того, наскільки правильно буде підібраний його розмір. В ідеалі перед покупкою бажано приміряти обраний шолом, але якщо така можливість відсутня, вам потрібно буде провести елементарний завмер власної голови. Здійснюється оний по лобі і потилиці, орієнтовно в місці двома пальцями вище вух і брів. Виконавши цю нехитру маніпуляцію (вкрай бажано кілька разів – для більшої вірності), залишиться лише зіставити отриманий результат з розмірною таблицею конкретного бренду.

Пам'ятайте!

Шолом повинен сидіти на вас природно, з зручністю, і ні в якому разі не здавлювати жодну ділянку голови. Якщо ви відчуваєте дискомфорт, вибирайте шолом розміром побільше. З іншого боку, шолом не повинен і бовтатися на голові: посадка повинні бути щільною, але з розрахунком на баф або підшоломник. Фіксатор на підборідді також повинен сидіти комфортно, застібатися легко і не тиснути. Звичайно, через якийсь час якісні шоломи злегка «сідають» за формою голові, стаючи більш зручними, але особливо розраховувати на це не варто – краще врахувати всі нюанси під час покупки.

Що слід знати про візор мотошлема

Вибір підходящої за всіма параметрами моделі шолома - це лише половина справи, хоч і найбільш важлива. Обов'язково звертайте увагу також і на характеристики візора обраного шолома, оскільки саме через нього вам доведеться дивитися на дорогу. Найбільш важливою характеристикою цього елемента є наявність або відсутність Тонування того чи іншого кольору. Тонування дуже зручна в сонячний час доби, а ось ввечері вона цілком закономірно погіршує видимість. Якщо в комплекті з обраним шоломом немає двох візорів (тонованого і прозорого), обов'язково докупите відсутній варіант.

При бажанні можна звернути увагу на мотошлем з прозорим візором і вбудованими сонцезахисними окулярами, що прибираються в корпус шолома. Це універсальний варіант, що дозволяє з однаковою зручністю використовувати шолом як в сонячну погоду, так і в похмуру або в темний час доби.

Кілька слів про Anti-Fog

Під цим терміном мається на увазі спеціальна обробка візора або, що частіше, наклейка (Pinlock) на ньому, що забезпечує захист від запотівання. Погодьтеся, вельми корисне пристосування, особливо при їзді в холодну пору, коли температура всередині шолома вище, ніж зовні. Існують також додаткові засоби захисту від вологи, відколів і подряпин. Можете обзавестися ними відразу, а можете пізніше – коли практичним шляхом встановіть, від чого найбільше страждає оглядовість.

Догляд за візором

Візор-деталь порівняно ніжна, яка потребує грамотного догляду. Звичайно, якщо ви не хочете занадто часто купувати новий. По-перше, не очищайте Візор серветками, які в сукупності з налиплого на скло брудом і пилом є відмінним абразивом. Усунути подряпини практично неможливо, так що користуйтеся серветками тільки в самих невідкладних випадках, коли під рукою немає джерела з чистою проточною водою. Саме під струмінь оной і слід помістити Візор, який в більшості шоломів швидко і просто отщелківается. Також не варто використовувати при цьому будь-які миючі засоби – особливо якщо на Візор нанесено спеціальне захисне напилення. Після промивання дайте цьому елементу самостійно висохнути.

Чи принциповий колір шолома

За великим рахунком, немає - тут все залежить тільки від ваших смакових уподобань. Але деякі очевидні нюанси все ж є: в яскравому шоломі ви будете більш помітні в потоці, світлі кольори відображають більшу кількість сонячних променів, стало бути, шолом буде менше нагріватися.

Яким виробникам шоломів можна довіряти

Дійсно надійною і заслуговує довіри може вважатися тільки продукція, належним чином сертифікована авторитетною організацією. Мінімально допустимий рівень сертифікації з нашої точки зору-DOT, що видається американською транспортною комісією. Ця організація висуває найменш м'які вимоги в процесі тестування шоломів, проте виробник сам вільний вирішувати, на який рівень здатна претендувати його продукція. За великим рахунком, DOT-це скоріше знак якості снігохідних шоломів.

В Європі діють більш суворі правила-Європейська сертифікація безпеки, після проходження якої видається сертифікат зразка ECE-R 22.05. Цей стандарт тестування розроблений економічною Радою Європи і обов'язковий для застосування в понад ніж 50 країнах світу.

Крім того, існує незалежна організація Sharp, що займається тестуванням шоломів на предмет ударостійкості і рівня ударопоглинання. Оцінка здійснюється за п'ятибальною шкалою, а результати тестування викладаються на офіційному сайті. Висновок: шоломи, що пройшли тестування Sharp або європейську сертифікацію безпеки, точно безпечні і надійні.

Конструкція надійного шолома



Будь-шолом, який отримав один з вищезазначених сертифікатів, конструктивно складається з трьох шарів. Верхній виготовляється з пластику або різних композитних матеріалів і грає в більшій мірі декоративну роль. Середній шар найбільш важливий: це зовні схожий на пінопласт, але куди більш щільний EPS пластик, завдання якого поглинати удари. Усередині шолома розташовується змінна гіпоалергенна підкладка.

Висновок

Підсумувавши все сказане вище, робимо висновок, що головні вимоги до будь – якого шолома-це: наявність сертифіката якості, зручність посадки на голові, хороша оглядовість і шумоізоляція. Саме на ці показники і слід орієнтуватися під час вибору.

Наостанок ще один важливий нюанс. Будь-який, навіть найдорожчий і якісний шолом-штука одноразова! У тому сенсі, що повторне його використання навіть після разового падіння заборонено. Справа в тому, що коли середній шар поглинає удар, він деформується і втрачає свої захисні властивості. Пам'ятайте про це, і завжди стежте за станом своєї захисної екіпіровки!

Попередній пост
Подготовка мотоцикла к зиме: 7 практических рекомендаций
Наступний пост
8 мотоциклетных маршрутов по Испании, которые никого не оставят равнодушным
Залишити коментар
Залишити коментар можуть тільки зареєстровані користувачі.

Ваш коментар
Телефон або e-mail
Пароль
Реєстрація