Своєчасна заміна масла в двигуні – запорука довгої та безперебійної роботи вашого мотоцикла протягом всього відпущеного йому виробником терміну експлуатації.

Що ж треба знати про цей процес, як він протікає, і як виконати його самостійно, не будучи досвідченим мотомеханіком - про все це сьогодні й поговоримо.

Почнемо з засвоєння низки великих істин:


  • Не змішуйте моторні олії від кількох виробників. Склад та консистенція може помітно відрізнятися, що явно не піде на користь здоров'ю двигуна!
  • Якість мастила елементів двигуна не покращується від банального доливання масла – таким чином ви лише збільшуєте кількість мастильного речовини.
  • Якщо ви не пам'ятаєте, яке масло використовувалося під час попередньої заміни, доведеться спантеличитися промиванням.
  • Промивання обов'язкове і при заміні моторного масла мастильною рідиною на іншій основі.
  • Промивання не є обов'язковим у разі заміни напівсинтетичної олії синтетичним мастилом від того ж виробника.
  • Частота заміни мастила залежить від класу мотоцикла та особливостей його експлуатації – обов'язково читайте інструкцію до конкретної моделі! Крім того, міняти масло вкрай бажано після тривалого простою техніки.

Що вам потрібно в процесі заміни олії

Кожна процедура заміни масла в двигуні мотоцикла має на увазі наявність відповідного набору інструментів, витратних матеріалів та, звичайно ж, знань. Вам належить придбати нову олію (бажано з переліку рекомендованих виробником техніки), присадки для промивання, новий масляний фільтр, а також спеціальний знімач цього фільтра або альтернативний інструмент. Купити масло для мотоцикла можна в розділі продажу мотозапчастин нашого сайту.

Послідовність дій при заміні олії у двигуні мотоцикла


  • Відкручуємо кришку для заливки промивання, зазвичай розташовану з правого боку двигуна.
  • Уважно ознайомлюємося з інструкцією на ємності з промиванням, заливаємо її у відповідний резервуар, закручуємо кришку.

У питанні промивання двигуна необхідно одразу ж уточнити один нюанс. Існує два варіанти промивання: перший передбачає видалення відпрацьованого мастила і заливання рідини, що промиває. Після цього необхідно на певний час, який зазвичай вказується на упаковці, завести двигун, як правило, це 5-10 хвилин. Другий спосіб більш економічний: достатньо лише залити промивання на 10-15 хвилин у резервуар з відпрацьованим маслом.


  • При необхідності знімаємо пластикові накладки, знаходимо зливний болт (розташовується в нижній частині картера) і відкручуємо його проти годинникової стрілки за допомогою відповідного інструменту.
  • Коли зливний болт буде вивинчений практично повністю, підставте ємність для збору масла, що зливається. При використанні першого варіанту промивання для початку зливаємо технічну рідину, потім заливаємо промивання, заводимо двигун, зливаємо промивання разом із залишками відпрацювання. Масло може стікати досить довго, прискорити цей процес можна шляхом нахилення мотоцикла у різні боки.
  • Коли слив закінчиться, приступаємо до зняття олійного фільтра. Якщо він внутрішній, спочатку відкручуємо захисну кришку, після чого виймаємо фільтр за допомогою спеціального знімача. Що стосується фільтра зовнішнього типу, що являє собою невелике «барильце» діаметром 5-8 см і висотою приблизно стільки ж, то він відкручується проти годинникової стрілки за допомогою зйомника або великої торцевої викрутки. Для цього необхідно проколоти фільтр наскрізь з протилежного від двигуна боку. Фільтр може бути розташований або всередині картера, або в безпосередній близькості від нього у спеціальному «кишені» двигуна.
  • Після зняття фільтра чекаємо, поки з отвору, що утворився, стічуть залишки масла.
  • Далі беремо новий фільтр, злегка змочуємо свіжим маслом ущільнювач, наливаємо 50-100 мл усередину і акуратно вкручуємо його на належне місце. Потім заливаємо масло в двигун до необхідного рівня, загвинчуємо горловину та заводимо двигун. Власне, процес заміни завершено.

Декілька корисних порад

Обслуговуючи свій мотоцикл щодо заміни масла, пам'ятайте важливе правило: будь-які крайності в цій справі однаково шкідливі! Наприклад, недостатня кількість масла рано чи пізно спричинить заклинювання двигуна та його прискореного зносу, а надлишок мастила може спровокувати видавлювання сальників. Радимо заливати масло до позначки, розташованої трохи нижче максимального рівня. Кількість мастила можна відстежувати через спеціальне віконце або за допомогою щупа – залежно від моделі мотоцикла.

Як часто потрібно міняти масло в мотоциклі

Як уже згадувалося раніше, тут дуже багато залежить від особливостей експлуатації мотоцикла, характеристик олії та інших факторів. Наприклад, у гоночних машинах моторне масло змінюється перед кожним новим змаганням, і це цілком нормально, адже мотоцикл експлуатується дуже інтенсивно.

Що стосується простих дорожніх мотоциклів, то більшість механіків сходяться на думці, що при використанні напівсинтетичного масла міняти його потрібно через кожні 5000-6000 км пробігу, синтетичного - в середньому через 7000 км. Обов'язковою є заміна олії після покупки старого мотоцикла, навіть якщо наявна олія виглядає цілком свіжою. А оскільки інформація про те, яке саме масло використовував попередній власник, зазвичай відсутня, заміні має передувати ретельне промивання. Крім того, промивання необхідно виконувати раз на кілька років і у разі використання весь час однієї й тієї ж олії.

Не забувайте і про те, що навіть найякісніша моторна олія втрачає до половини своїх змащувальних властивостей після закінчення приблизно року - навіть у тому випадку, якщо весь цей час мотоцикл не експлуатувався.

Попередній пост
Готовимся к дальнему путешествию на мотоцикле – технически, физически и морально
Наступний пост
Мотоциклетные куртки Icon: обзор лучших моделей 2021 года
Залишити коментар
Залишити коментар можуть тільки зареєстровані користувачі.

Ваш коментар
Телефон або e-mail
Пароль
Реєстрація