Зима у вітчизняних реаліях – не найкраща пора для нашого брата-мотоцикліста, а раз так, зараз саме час добре підготувати байк до зимівлі. Звичайно, якщо ви дбайливий власник, бажаючий, щоб з приходом нового сезону мотоцикл завівся на першу вашу вимогу. Саме такою підготовкою зараз і займемося.

Відразу ж уточнимо, що на нюанси процесу консервації мотоциклетної техніки на зиму впливає безліч факторів, як-то: умови зберігання, поточний технічний стан, модель, вік та інше. Тим не менш, першорядне завдання завжди спільне для всіх власників, і полягає вона у надійному захисті механізмів, вузлів та систем мотоцикла від згубного впливу вологого середовища. Із цього й почнемо.

Підготовчі заходи загального характеру

Бруд, що містить або здатний з часом вбирати вологу з навколишнього середовища, - найлютіший ворог металевих елементів мотоцикла. Звідси випливає закономірний висновок: насамперед вам варто надійно убезпечити лакофарбове покриття техніки від окиснення. І тільки після цього можна приступати до заміни фільтрів, обробки гумових прокладок, обслуговування паливної системи, акумулятора та інших профілактичних заходів.

Мийка

Мити мотоцикл перед зимовою консервацією найрозумніше в безпосередній близькості від місця майбутнього зберігання. В іншому випадку, по дорозі від миття поверхні байка знову забруднюються.

Для початку вам потрібно ретельно вимити байк теплою водою, протерти насухо всі деталі з лакофарбовим покриттям, після чого обробити їх спеціальною поліроллю. Остання забезпечить додатковий захист від вологи. У процесі миття краще використовувати спеціалізовані миючі засоби - з їх допомогою набагато простіше видаляються масляні плями, жир та інші забруднення.

Що стосується не покритих емаллю металевих елементів, то і вони потребують додаткового захисту від корозії. Найпростіше і найдешевше впоратися з цим завданням ви зможете, озброївшись старим добрим мастилом WD-40 - вона відмінно витіснить залишки вологи.

Зміна олії та фільтрів

Навіть якщо до кінця сезону залите масло ще не встигло вичерпати свій робочий ресурс, його краще замінити свіжим. В іншому випадку під впливом холоду і без руху воно розпадеться на різній тяжкості фракції. Ну, а з маслом, що відпрацював ресурс з пробігу, все тим більш очевидно: за зиму вся присутня в ньому бруд осяде в картері, згодом забивши фільтр і заблокувавши систему.

Змащування гумових елементів

Для запобігання пересиханню сальників та інших гумових елементів достатньо нанести на ноги вилки трохи машинного масла, після чого сісти на мотоцикл і добре його похитати.

Профілактика елементів паливної системи

На цьому етапі вам належить захистити паливний бак від корозії, а гумові деталі карбюратора від пересихання. З цією метою потрібно злити залишки палива, що є в баку, і до верху заповнити його свіжим бензином зі стабілізатором.

Зверніть увагу! Суміш палива зі стабілізатором повинна бути як у баку, так і в карбюраторі. Домогтися цього можна так:

  • розбавляємо паливо із зазначеною виробником кількістю стабілізатора;

  • заливаємо бак «під зав'язку»;

  • доставивши мотоцикл на місце зимового зберігання, перекриваємо паливний краник.

Захист акумулятора

Найкраще, що ви можете зробити для забезпечення безпеки акумулятора під час зимового простою мотоцикла, - це зняти його, і помістити на весь термін зберігання в сухе, опалювальне приміщення. Така необхідність пояснюється тим, що при зниженій щільності залитого в АКБ електроліту він може витекти з резервуара. В умовах холодів це може стати причиною розколювання корпусу та пошкодження електричної проводки. Якщо ж у вас відсутня можливість зберігання акумулятора в теплому приміщенні, то принаймні від'єднайте від АКБ мінусову клему.

З настанням весни рівень заряду акумулятора може виявитися недостатнім для запуску двигуна. Щоб це не застав вас зненацька, протягом зимового періоду необхідно кілька разів повністю розрядити/зарядити АКБ.

Але не забувайте, що багато автомобільних пристроїв для заряду акумуляторів не призначені для роботи з мотоциклетними батареями. Тому найкращим рішенням буде придбання відповідного стаціонарного зарядного пристрою із можливістю регулювання сили струму. З його допомогою ви без проблем підготуєте акумулятор до першого весняного запуску двигуна.

Де найкраще зберігати мотоцикл у зимовий період



Звичайно, відповідь на це важливе питання повністю залежить від ваших можливостей. Ідеальним місцем для зберігання є сухий гараж із опаленням, у якому підтримується постійна температура на рівні хоча б 10-15 градусів. Проблема в тому, в таких місцях тепло і затишно не тільки техніці, а й гризунам, які цілком можуть влаштуватися, наприклад, у багажній сумці чи повітрозабірнику. Щоб запобігти подібному розвитку подій, заздалегідь закрийте доступ у такі місця – хоча б звичайними ганчірками або скотчем.

Якщо гараж або місце в критому паркінгу відсутні, і мотоцикл всю зиму зберігатиметься просто неба, то як слід накрийте його тентом. Він хоча б частково захистить техніку від несприятливих факторів довкілля. Крім того, не забудьте перевірити рівень та щільність залитого в систему охолодження антифризу. За необхідності долийте його до потрібного рівня. А ось зберігати мотоцикл на вулиці із залитою в систему охолодження звичайною водою в жодному разі не можна. Подібна недбалість напевно виллється в необхідність здійснення ремонту блоку циліндрів.

Інші поради

Виконавши всі перераховані вище дії, не забудьте приділити увагу також і мотоциклетної екіпіровки. Її слід помістити на зимове зберігання у сухе місце, захищене від попадання прямих сонячних променів. Оптимальна температура для зберігання – близько +20 °С.

Попередній пост
MOTOSALE обновляется :)
Наступний пост
Всё, что вам необходимо знать при выборе шлема для мотоцикла
Залишити коментар
Залишити коментар можуть тільки зареєстровані користувачі.

Ваш коментар
Телефон або e-mail
Пароль
Реєстрація