У 2014 році фанати мототехніки від шведського виробника Husqvarna тріумфували: вперше за довгу історію компанії лінійка мотоциклів для мотокросу поповнилася новою моделлю, оснащеною двигуном з об'ємом 350сс. Всього через рік було розпочато імпорт новинки FC350 в Сполучені Штати, а в Європі ця модель швидко стала одним з продуктів мотоциклетного підрозділу компанії, що найбільше продаються.

Якщо охарактеризувати модель Husqvarna FC350 кількома словами, отримаємо ідеальний симбіоз приголомшливої ​​керованості 250-кубового байка та нестримної потужності апарату класу 450сс. А зараз уперед за подробицями!

Для формування максимально повної картини почнемо, мабуть, із версії 2020 року. Найбільш суттєвими її перевагами на наш погляд є:

  • Модернізована підвіска. Після того, як у 2019 році було вдосконалено рами авторства KTM та Husqvarna, цей елемент мотоцикла став занадто жорстким. У зв'язку з цим модель наступного року переналаштували на більш м'який режим функціонування: було знижено жорсткість у середній частині ходу, помітно покращено контакт поверхні з передньою покришкою, підвищено загальний рівень комфорту при їзді.
  • Діапазон потужностей. Апарати зразка 2020-го отримали на озброєння двигун з більш чуйною та м'якою передачею потужності.
  • Вага. Мотоцикл FC350 хоч і вийшов на 0,45 кг важчим за модель KTM 350SXF, проте є раціональне пояснення: його обладнали масивним корпусом повітряного фільтра, новим пластиковим обважуванням і більш масивними гальмівними дисками.
  • Керованість. За рахунок наявності оновленого пластикового підрамника, грамотно спроектованої вилки, приголомшливого діапазону потужності, комфортної рульової перекладини Pro Taper та полегшеної задньої пружини амортизатора, модель FC350 2020 стала однією з кращих машин сучасності з точки зору керованості та маневреності.
  • Карти. Особливо цікавими на думку наших випробувачів є карти, які відповідають як за керування запуском, так і за контроль тяги. Однією з найяскравіших тенденцій у моделях 2020 стала можливість управління тягою в сукупності з двома варіантами карт, що дозволяє розширити асортименти до чотирьох передустановок. Таким чином, при старті можна задіяти не управління запуском, а контроль тяги.

2021

Усі представники минулого модельного року були непогано вдосконалені у контексті керованості, що дозволило покращити проходження поворотів. Найвідчутніші зміни торкнулися також налаштувань підвіски та карт запалювання. Крім того, фахівці Husqvarna добре попрацювали з важільним механізмом, усіма амортизаторами, сидінками та покришками. Як приємний бонус – оновлена ​​триколірна ліврея.

Нововведення моделі 2022 року

Нарешті, переходимо до новітньої моделі 2022 року, яка також була трохи доопрацьована та покращена. Хоча інженери Magura добре попрацювали зі своїм зчепленням, що використовується в FC350 попередніх років, для моделі останнього покоління було вирішено вибрати гідравлічне зчеплення від Brembo. Нас воно порадувало плавністю роботи, надійністю та простотою в обслуговуванні.

По-друге, голчастий підшипник балансира був замінений підшипником ковзання з тривалішим терміном служби. Попередній варіант іноді вискакував з гільзи, тому його вирішили позбутися.

По-третє, мотоцикл відчутно перетворився зовні: отримав нове колірне оформлення і футуристичний пластиковий обвіс, що підкреслює стрімкий технологічний розвиток моделі.

Двигун

Двигун останньої моделі жодних кардинальних змін не отримав – він, як і раніше, демонструє відмінне поєднання моменту, що крутить, і потужності, що дозволяє однаково ефективно користуватися мотоциклом усім категоріям гонщиків. Такий вдалий баланс можна пояснити, порівнявши показники потужності трьох різних моделей двигунів Husqvarna.

Так, версія FC250 видає на середині 39 кінських сил, наш FC350 - 50 к.с., а старша модель FC450 - вже 54 «коні». Як бачимо, у цьому діапазоні FC350 розвиває на 11 кінських сил більше потужності, ніж FC250, і лише на чотири менше у порівнянні з FC450. Приблизно та ж картина спостерігається і на піку потужності: 44,4 л. у 250-ї моделі, 54,4 л.с. у 350-й та 58,4 л.с. у FC450.

Якщо ж порівняння FC350 з двигуном КТМ, то побачимо, що обидва мотори працюють в лінійних діапазонах і дуже плавно нарощують потужність з приростом оборотів. Скажімо, при перемиканні передачі на 10000 оборотах за хвилину, а не на 12000 об/хв, втрата потужності становитиме близько 5 л.с.

У разі потреби ви можете купити двигун на мотоцикл Husqvarna в розділі пошуку запчастин.

Карти для електронного блоку керування мотоциклом (ECU MAPS)

Карти моделей кількох попередніх років часто були об'єктом скарг багатьох гонщиків через свою надзвичайну схожість – іноді помітити різницю було просто неможливо. У моделі 2022 розробники з Husqvarna створили нове програмне забезпечення, що стало основою для принципово різних налаштувань карт під назвою Mellow і Aggressive. Розглянемо їх докладніше.

Перша карта Mellow радує відмінним діапазоном і найбільш вдало себе проявляє на брудних і жорстких треках. Версія Aggressive, як не складно здогадатися за назвою, відрізняється чіткістю та чуйністю, робить двигун більш потужним. Під її управлінням мотор дуже швидко набирає обертів, а відгук на ручку газу стає більш чутливим.

Обидва варіанти налаштувань карт відмінно комбінуються із системою антипробуксування. При активованому трекшн-контролі двигун продовжує видавати колишню потужність до того моменту, поки датчик не сигналізує про початок пробуксовування коліс - про це гонщику повідомить збільшення обертів двигуна.

Нашим тестувальникам найбільше припав до душі варіант Aggressive, що використовується спільно з трекшн-контролем. Така комбінація гарантує жвавішу передачу потужності при гідній тязі, але при цьому запобігає пробуксовування коліс при різкому нарощуванні оборотів.

Функція трекшн-контролю покращуватиме якість зчеплення з треком доти, доки не буде скинуто газ або здійснено перехід на третю передачу. Для активації згаданої комбінації необхідно одночасно затиснути та утримувати кнопки вибору версії карти та включення ТС – доти, доки не почне моргати індикатор FI.

Підвіска



За умови грамотного підходу до настроювання пневмовилка WP XACT виробництва Husqvarna запросто дасть фору будь-якому пружинному конкуренту. Ще в 2019 році інженери компанії вирішили відмовитися від копіювання передніх вилок авторства KTM і взялися за власну розробку. Результат був в наявності вже через рік: у новій моделі була відчутно знижена жорсткість у середньому положенні, покращена взаємодія переднього колеса з трасою та підвищений рівень загального комфорту при їзді по нерівностях. При цьому нічого революційного шведи не винайшли - лише заново підібрали компоненти і вдумливо поекспериментували з налаштуваннями!

Якщо говорити про пневматичну вилку Husqvarna зразка 2022 року, то її можна сміливо назвати справжнім проривом. Шляхом внесення безлічі модифікацій інженерам вдалося досягти неймовірної плавності ходу, звести до мінімуму різкі перепади тиску повітря, усунути фактор надмірності тиску масла і практично позбутися надмірно жорсткого спрацьовування пружини вилки в кінцевій точці її ходу.

Якщо якийсь елемент підвіски вийде з ладу, Ви можете скористатись пошуком запчастин на мотоцикл, щоб купити підвіску на мотоцикл Husqvarna.

Поведінка на треку

Всім близьким до мотокросу відомо, що більшість сучасних мотоциклів для цього виду спорту надто високі, що відповідним чином позначається на керованості. Husqvarna – один із небагатьох виробників, хто працює над вирішенням цієї проблеми, і плоди цієї роботи добре помітні у моделі FC350. Висота сидіння тут була знижена на 2,5 см - здавалося б, дрібниця, але багато гонщиків нарешті зможуть впевнено діставати ногами до землі!

Що стосується ваги нової версії FC350, то він не особливо відрізняється від аналогічних показників молодшої та старшої моделей. При цьому, завдяки характеру поведінки двигуна, 350-й відчувається на треку набагато легше FC450-го, і набагато впевненішим на вибоїнах, ніж FC250.

Завдяки заниженому шасі і, як наслідок, центру тяжіння, вдалося помітно спростити маневрування в поворотах, при цьому всі гонщики, що випробували нову модель, відзначають приголомшливе зчеплення переднього колеса з поверхнею траси. Покращує керованість FC350 також пружна та дуже легка рама, для виробництва якої використовується хромомолібденова сталь.

Що дало привід для критики

Навіть у, здавалося б, ідеального мотоцикла для мотокросу є свої проблемні місця та недоліки – Husqvarna FC350 не є винятком. Зібрали вам кілька таких слабкостей, виявлених нами під час тестування.

  • Підрамник з карбону тріснув прямо в місці його болтової фіксації з правого боку;
  • Проведення електростартера виведено з білої розподільної коробки, розташованої ззаду переднього номерного знака, що явно не найоптимальніше рішення. У результаті інтенсивної експлуатації виключено її ушкодження;
  • Кришка короба повітряного фільтра настільки гнучка та довга, що з її демонтажем виникає чимало складнощів. Ми спростили собі це завдання шляхом кріплення до задньої частини кришки 8-міліметрової Т-подібної ручки;
  • Підсідельний болт, призначений для зняття сидіння. Щоб до нього дістатися, доведеться демонтувати кришку короба повітряного фільтра, про проблеми зняття якої йшлося раніше;
  • Кришка бензобака часто «прикипає» до горловини при дуже сильному загвинчуванні;
  • Індикатор FI idiot light періодично вивалюється з гумового кріплення;
  • Пластикове кільце попереднього навантаження амортизатора може розколотися при надто інтенсивному впливі на нього під час налаштування. Використовуйте для цього велику плоску викрутку та раму як точку опори;
  • Не завжди буває просто «зловити» нейтральну передачу. Для спрощення цього завдання спробуйте різко підняти обороти двигуна, після чого відразу перемикайте передачу до моменту падіння оборотів;
  • Регулятор жорсткості вилки WP є досить незручним і складним у використанні. Міцно взятися за нього вельми непросто – хотілося б бачити тут ухопленіші пелюстки;
  • Коли байк розташований на підставці, переднє колесо упирається в землю. Це не особливо зручне положення у разі необхідності відрегулювати спиці або інші спереду розташовані елементи конструкції, а також під час миття мотоцикла;
  • Передній гальмівний шланг. Він не дуже міцний у місці входу металевої трубки в головний гальмівний циліндр, тому проявите обережність при затягуванні стяжок на кермі. Використовуйте для фіксації м'які стяжки, заправляючи їх під гальмівними шлангами;
  • Колір рами – синій, хоча мотоцикл куди більше підійшов би чорний колір цього елемента. Втім, це вже суб'єктивний нюанс.

Що найбільше вразило

За результатами тестування всі пілоти були найбільше вражені такими технічними рішеннями та якостями Husqvarna FC350:

  • Зчеплення. Встановлене в новому мотоциклі гідравлічне зчеплення від Brembo виявляє себе значно краще, ніж використана в минулорічній моделі версія від Magura. Є відчуття своєрідної «бавовни», що сигналізує гонщику про вимкнення зчеплення;
  • Гальмівна система Брембо. Незважаючи на те, що "велика японська четвірка" використовувала в нових моделях диски діаметром 270 мм, їх системи все одно програють встановленим на Husqvarna гальмам Brembo з дисками на 260 мм;
  • Гальмівні шланги з оплеткою зі сталі. На відміну від конкурентів Honda, Yamaha, Suzuki та Kawasaki, новий мотоцикл від Husqvarna вже у стоку поставляється з 64-жильними гальмівними шлангами та шлангами зчеплення, які практично не розширюються під тиском;
  • Електростартер. Компанія KTM, якій нині належить Husqvarna, використовує у своїх мотоциклах електростартер із 2007 року. Є він і FC350F зразка 2022;
  • Комплект современной электроники. В последней модели FC350F присутствует кнопочный регулятор тяги, продвинутая система управления запуском и целых 2 карты с разными настройками. Опционально можно получить тюнер Wi-Fi, весьма напоминающий тюнер Ямаха GYTR;
  • Вес. Новая версия Husqvarna FC350F весит 100,6 килограмма, что не только легче любого 450-кубового японского конкурента, но и даёт фору некоторым 250-кубовым «четырёхтактникам». А ведь именно вес очень часто становится одним из решающих факторов в борьбе за награды!
  • Кулачок дроссельной заслонки. В стоковой версии FC350F поставляется с наделённым длинным ходом кулачком привода заслонки дросселя. Но вы без проблем сможете самостоятельно заменить его опциональным быстроповоротным кулачком;
  • Двойные фильтры очистки воздуха. Здесь всё просто превосходно: устанавливаемые на байки КТМ и Husqvarna фильтры очистки воздуха настолько же надёжны, насколько и эффективны. Нам сложно с ходу назвать достойного конкурента среди продукции других брендов!
  • Счётчик моточасов. Уже в стандартной комплектации мотокроссовые модели Husqvarna и KTM комплектуются счётчиками моточасов, наличие которых заметно упрощает процесс обслуживания техники и делает его более эффективным;
  • Надёжное пластиковое покрытие рамы, защищающее «ливрею» мотоцикла от истирания;
  • Сиденье. В предыдущих моделях обшивка сиденья нередко протирала штаны пилота – в версии 2022 года эта проблема наконец устранена;
  • Руль. Всем нашим пилотам-испытателям весьма по душе пришлась упругость фирменной рулевой перекладины ProTaper и очень ухватистые грипсы ODI;
  • В ходе наших интенсивных тестирований нам обычно приходится применять направляющую цепи практически на любом японском байке. Последняя модель от Husqvarna в ней не нуждалась;
  • Вместо привычного верхнего подшипника шатунного типа используется мощная бронзовая втулка. Шатун же коленчатого вала наделён плоской втулкой с парой усиленных дополнительным образом вкладышей подшипников, чьё расчётное время обслуживания достигает 100 моточасов;
  • Регулятор передней вилки, пользоваться которым можно без каких-либо сторонних инструментов. Благодаря стараниям инженеров WP у вас отныне нет необходимости ползать на четвереньках с целью регулировки отбоя переднего амортизатора. В новой вилке это делается вручную посредством кликера – осталось лишь оборудовать его более удобными ухватистыми «лепестками»;
  • За счёт занижения сиденья ступни ног среднестатистического гонщика касаются земли во время старта. Если считаете, что это мелочи, попробуйте взять старт с беспомощно висящими в воздухе ногами!
  • Заниженное и немного доработанное шасси сделало мотоцикл более удобным при прохождении поворотов.

Выводы

Подводя итоги, можем ответственно заявить: пока что обновленная модель Husqvarna FC350 полностью заслуживает звания лучшего универсального мотоцикла 2022 года. Машина гораздо быстрее, чем от неё можно ожидать, при этом настолько плавна и управляема, что пилот практически не ощущает развитой скорости!

Инженерам компании удалось добиться идеального сочетания мягкости подвески, комфортной геометрии и заниженного общего центра тяжести, и всё это в совокупности позволяет чрезвычайно легко преодолевать самые крутые повороты. Даже наиболее опытные тест-пилоты после первого же заезда по достоинству оценили потрясающий диапазон мощности двигателя FC350 и отсутствие в его работе резких скачков или подхватов. Всё это позволяет эксплуатировать мотоцикл эффективно и агрессивно даже на самых сложных и ответственных участках трассы.

Якщо Вам сподобався огляд, і ви готові купити Husqvarna FC350, скористайтесь пошуком на нашому сайті та підберіть собі мотоцикл.

Попередній пост
Мотоциклы, ставшие революционерами в мире мотокросса
Наступний пост
С наступающим Новым годом 2022!
Залишити коментар
Залишити коментар можуть тільки зареєстровані користувачі.

Ваш коментар
Телефон або e-mail
Пароль
Реєстрація